Momentopname - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Geertje Pas - WaarBenJij.nu Momentopname - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Geertje Pas - WaarBenJij.nu

Momentopname

Blijf op de hoogte en volg Geertje

02 September 2012 | Nicaragua, Granada

Beschrijving van het moment waar we ons nu in bevinden.

* Schommelstoelen: typisch Nica, in bijna alle huizen aanwezig of op straat voor het huis wanneer het te warm in huis;
* Joost aan de sigaar: Joost heeft (te) hard gewerkt deze afgelopen week aan ander administratiesysteem. Vandaag uitgelegd aan de receptionisten en die waren enthousiast. Verdiend aan de sigaar, uit Estelli, bergdorpje in binnenland Nicaragua.
* NRC Week: die van 29 mei en van 13 augustus. Post in Nicaragua is niet helemaal betrouwbaar, maar ze bezorgen het uiteindelijk wel. De twee kranten kwamen op dezelfde dag (29 augustus) aan. Heerlijk om te lezen, sommige berichten zijn wel alweer achterhaald door nu.nl of recentere kranten, maar het nieuws dat Haskoning de mogelijkheid van het doortrekken van het Panama-kanaal door Nicaragua gaat onderzoeken bijvoorbeeld weer niet.
* Laatste cd Spinvis: I-pod afspelen via apparaat uit ons luxe fijne huis. Joost danst (in onderbroek) en Nica-voorbijgangers lachen.
* Twee glazen rum-cola: tuurlijk, Flor de cana, het beroemde Nica-merk hier. We hebben het meer dan verdiend, want zo'n hotel met gasten en personeel is toch een hele verantwoordelijkheid (afgelopen week bezoek gehad van de sociale verzekeringen, het ministerie van gezondheid, ministerie van arbeid en de belastingdienst komt komende week).
* Deet: voeten en armen ingesmeerd, want er heerst dengue. Wilde foto plaatsen van hoe afgelopen week ons hotel werd ontsmet, maar die bespaar ik jullie. Dan komen jullie niet meer :-) Het leek wel een uitslaande brand, zoveel rook.

Zo eten met restjes van etentje van gisteren, Mexicaanse en Canadees op bezoek die hier een ontbijt-koffietent gaan beginnen.

We hebben het goed, ondanks heel veel dingen. Relativeren en relaxen. Twee belangrijke woorden in ons bestaan hier!

Kus Geertje
ps op Facebook ook leuke foto's van Sandra tijdens bezoek hier.

  • 02 September 2012 - 04:28

    Arno :

    Hallo :-)

    Wat kan ik hier nog aan toevoegen..

    Eigenlijk niets.., dus geniet ervan daar!

    Klasse hoedjes btw!

  • 02 September 2012 - 10:00

    Willeke:

    Wat klinkt dat heeeerlijk en wat zien jullie er straaaalend uit!!!
    Dengue of niet ik kom naar jullie toe, over precies 4 maandjes:-)
    Ticket is al geboekt, yoehoe!!
    Dikke kus en tot snel

  • 02 September 2012 - 11:29

    Birgitta:

    Wat lief, die hoedjes ;-). Ik ben voornemens te sparen voor een eigen buitenland avontuur, maar misschien dat ik eerst jullie een bezoekje breng. Leuk en leerzaam

  • 02 September 2012 - 18:13

    Mieke Kuiters:

    Lieve Geertje,

    Ik heb je verhalen een beetje vanaf de zijlijn gevolgd.Ik zit momenteel voor VSO in de binnenlanden van Guyana en internet is hier een obstakel. kan vaak niets downloaden en doe er soms ook een halve dag over om een lullig klein berichtje te versturen, vandaar dat je niet eerder iets van me hebt gehoord. Ik vind het wel leuk om je berichtjes te blijven ontvangen en ik zag dat je nog een oud mail adres van hebt. het is nu miekekuiters@online.nl Voor mijn studie heb ik eens 7 maanden in Masaya gewoond, dus alles is super herkenbaar. mis de schommelstoel hier wel maar in mijn huisje hier is natuurlijk een hangmat aanwezig. Als je me je huidige email adres stuurt, ertel ik je meer over mijn project hier. Ik ben in december al weer thuis. tot die tijd blijft email moeizaam.
    abrazo, Mieke

  • 02 September 2012 - 20:34

    Susan:

    Altijd weer leuk om te lezen. Hier ook alles goed. Morgen begint school weer en dus het gewone leven. Hier geen dengue maar wel veel muggen. Btw joost kan zo in inst komen, nieuw administraieysteem belastingcontrole, het lijkt mijn werkweek wil.
    Nu boer zoek vouw kijken. Groetjes

  • 03 September 2012 - 15:35

    Ilona:

    Flor de Cana is geweldig!!
    Tip voor muggenspray (maar die heb je mogelijk al ontdekt): Een feloranje bus: Off! Ruikt nog lekker ook! En de deet spray uit Nederland werkte bij mij niet, maar die Off! is geweldig! Ook in de jungle in Thailand gebruikt. Score: in 3 dagen maar 3 muggenbulten!!
    Groetjes Ilona

  • 16 September 2012 - 14:06

    Alexander :

    Een beetje druk en dan weer naar de rumfles grijpen... En roken... ajajaj. Dit moet niet uit de hand lopen. Maar hoe kun je nu van afstand te hulp schieten. Je springt ook niet zomaar op het vliegtuig. Misschien maar even bellen dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Hotel con Corazon

Recente Reisverslagen:

26 December 2012

Kerst in Granada - Feliz Navidad

02 December 2012

Fietsen en maagden

16 Oktober 2012

Mijmeringen

29 September 2012

Wij als redders

02 September 2012

Momentopname
Geertje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 128845

Voorgaande reizen:

01 Juli 2004 - 02 Juli 2007

CIMI

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Hotel con Corazon

Landen bezocht: