EIGEN PLEK - Reisverslag uit Brasília, Brazilië van Geertje Pas - WaarBenJij.nu EIGEN PLEK - Reisverslag uit Brasília, Brazilië van Geertje Pas - WaarBenJij.nu

EIGEN PLEK

Door: Geertje van der Pas

Blijf op de hoogte en volg Geertje

10 Juni 2005 | Brazilië, Brasília

Het is gelukt, ik heb een nieuw appartement en ik vind het perfect. Ben er deze week nog niet zoveel geweest, maar zover wel, ik voel me er erg thuis.
Het heeft een gigabalkon (8x2), een woonkamer, een keuken, twee slaapkamers (eentje voor de gasten; sinds zondag al bezet door een student uit Nederland die een masteropleiding doet en hiervoor in Brasilia bij een aantal ministeries langs moet), een badkamer, extra wc en een plek in de garage.
Nu nog een beetje inrichten. Als het goed is met mijn eigen spulletjes. Na veel mailtjes en nog meer handtekeningen en stempels, zijn alle documenten nu naar Rio toe, zodat de shipping agency daar het Nederlandse transportbedrijf opdracht kan geven om de zeekist op de boot naar Brasil te zetten. Ben benieuwd.

Ok, er kan dus weer ouderwets een brief geschreven worden of gebeld, en wel naar:

SQN 211, Bloco H, apto 514
Asa Norte, Brasilia (DF)
CEP 70863-080
Tel thuis: +55 61 274 9443
(mobiel: +55 61 8164 6131, voor de gezellige smsjes)

En om op de hoogte te blijven:
* Brasil heeft woensdag met 3-1 van Argentinië verloren.
* Ik ben naar een show van Olodum (sambaband uit Salvador) geweest. Geweldig!
* Er zijn 124 mensen gearresteerd in Brasil ivm de illegale houtkap, waaronder mensen die bij het instituut werken dat als taak heeft om de bossen te beschermen.
* En Nederlanders worden beschuldigd van het illegaal bezetten van land in Brasil (www.oliberal.com.br/index.htm - voor wie portugees leest).
* En het is echt waar: er wordt gehandeld in het bloed en het DNA van indianen.

En voor ieder die binnenkort op vakantie gaat: heel veel plezier. Geniet!
Miranda, Arjen, Saskia en Sam zullen dat in elk geval gaan doen. Want die hebben de juiste beslissing genomen om naar Brasil te komen!

  • 10 Juni 2005 - 12:15

    Chris:

    niet slecht geertje, helemaal niet slecht!
    geniet ervan,
    zoen chris

  • 10 Juni 2005 - 12:22

    Miranda:

    Moooooi, Geertje. Fijn dat je naast een leuk leven in Brasilia nu ook een echt huisje-a-la-Geertje hebt.
    Herken ik daar al een tosti-apparaat, trouwens, of moet die ook nog uit de zee-kist komen?

    liefs en tot over een paar weken.

  • 10 Juni 2005 - 12:34

    Richarddendulk:

    Hoi Geertje,
    Leuk om je mooie nieuwe huisje te zien en wat een heerlijk begin van de dag smorgens!
    Veel groeten,
    Richard

  • 10 Juni 2005 - 14:08

    Leo:

    Lieve Krullenbol met blauwe ogen, vorig jaar had ik ook mijn eerste bekeuring te pakken, in Zaandam waar ik een kinderwagen ontweek en een busstrook inreed [na een verwarrende wegomlegging!] De chagrijnige politiedame werd nog bozer van mijn boze reactie, niet zo handig dus! Ze geloofde niet meer dat ik er niet bekend ben!

    Ben het eens met Nynke: die blauwe ogen komen vast nog van Pas, zeker met die ontwapende lach en dito krullen!

    We denken aan je, Sanjai en Leo

  • 10 Juni 2005 - 14:22

    Kelly:

    Fantastisch apartement, Geertje! Met name die zonsopgang ziet er super uit, fijn dat je weer een eigen plek hebt. Ik moet ook maar eens overkomen, niet?? Liefs, Kelly

  • 10 Juni 2005 - 16:47

    Susan:

    Lekker een eigen plek, ben benieuwd hoe lang de verhuizing duurt. Bij aankomst in Brazilie moet je trouwens gedetailleerd opgeven wat je invoert en wat de waarde is, dus ik hoop dat je voorbereid bent.
    enne waar zijn de foto's van een feestende Geertje tijdens optreden Olodum, heb je de samba al onder de knie?

  • 11 Juni 2005 - 00:55

    Keet & Susanne:

    goed geregeld Geertje,
    volgens ons heb je niets meer nodig uit de zeecontainer. We zouden graag langskomen, maar moeten eerst wachten op ons derde familielid.

  • 11 Juni 2005 - 11:16

    Marion, Hans, Selma En Myrte:

    Ha die Geertje,
    Super dat je nu een eigen plek hebt! We zijn trouwe volgers van jouw belevenissen in het mooie Brazilie. Effe langskomen zit er echter voorlopig niet in, dat haalt ons busje niet. Net in Engeland geweest twee weken, en in zomer naar Tjechie. Heel veel plezier van je nieuwe stek!

  • 12 Juni 2005 - 08:33

    Hugo Van Den Broek:

    Cara amiga,
    Hoi Geertje.
    zo af entoe kijk ik op jouw site en vind het leuk om je te volgen.
    Ik las dat ook nederlanders ilegaal land hebben bezet, maar ik kon dat artikel in de liberal niet terug vinden.
    Talvez você passa me mandar.
    Como vão as cosias por ai?
    Eu ainda estou indeciso se vou ou não en julho ao Brasil, eu já sei que a Miranda vai, que bom.
    segue um forte abraço
    do amigo
    Hugo van den Broek

  • 12 Juni 2005 - 18:33

    Inge:

    Ziet eruit als een lekker plekkie. Geniet ervan (al zul je er niet veel zijn, jou kennende).
    Nog een paar daagjes en dan naar Oerol.. jammer dat je er niet bij bent. We zullen een Jutterbittertje op je nemen.
    Groetjes!

  • 16 Juni 2005 - 07:20

    Monique En Marcel:

    Ziet er goed uit, moet heerlijk zijn om na een dag hard werken, lekker op het balkon te zitten.
    Enne nog bedankt voor je mooie kaart...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasília

CIMI

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2007

AFSCHEID…. EN SAUDADE

23 April 2007

JOOST, JUDITH EN JUREMA

02 Maart 2007

WERK

12 Januari 2007

CHAMPAGNE

05 December 2006

OOST WEST THUIS BEST…
Geertje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 128841

Voorgaande reizen:

01 Juli 2004 - 02 Juli 2007

CIMI

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Hotel con Corazon

Landen bezocht: