OOST WEST THUIS BEST… - Reisverslag uit Brasília, Brazilië van Geertje Pas - WaarBenJij.nu OOST WEST THUIS BEST… - Reisverslag uit Brasília, Brazilië van Geertje Pas - WaarBenJij.nu

OOST WEST THUIS BEST…

Door: Geertje van der Pas

Blijf op de hoogte en volg Geertje

05 December 2006 | Brazilië, Brasília

Maar ja, waar is nu mijn thuis??? De vraag die me de laatste tijd bezighoudt. Ik voelde me toppie in NL (het was ook niet zo koud, hehe) en ben ook weer blij om in Brasil te zijn (heerlijke zon en prachtige maan vandaag). Conclusie: ik heb gewoon twee thuisen of thuizen.

Ik was dus gezellig van 29 oktober tot 23 november in Nederland. Met als hoogtepunt het 50-jarig huwelijksfeest van pa en ma. Ze zagen er prachtig uit, lieten alles lekker gebeuren en genoten. Net zoals wij! Ook erg leuk voor mij om al mijn ooms, tantes, neven en nichten te zien. Een mooie dag die we niet snel zullen vergeten. Paar fotootjes alhier.
De dag na het feest, begon mijn rondreis. Werkafspraken in Den Bosch, Amsterdam, Utrecht, Leiden, Rotterdam, Gent, Bonn, en Heeswijk (met leuke resultaten); een intense en vooral intensieve cursus in Amsterdam (www.essencetraining.nl > als jullie meer willen weten, mag je me mailen), de moeite waard; en tuurlijk alle gezellige ontmoetingen met oude en nieuwe vrienden en vriendinnen (wijntje, biertje, kaasje, kasteeltje, strand, sauna…). Kortom, ik heb me weer goed gemaakt. Dankzij jullie! Obrigada.
Helaas is het weer niet gelukt om iedereen te zien, drie weken blijft te kort. Dus nogmaals de uitnodiging: kom gezellig hierheen, heb ik alle tijd voor jullie!
Of skypen, ook heel modern, geertjebrasil.

Inmiddels alweer anderhalve week in Brasil en helemaal terug. We hebben de Nationale Dag van de Samba al weer achter de rug (kan er nog steeds geen drol van), ben al 1x van mijn gefietst gedonderd (onder de grote weg door en dat waren natte glibberige tegeltjes), mijn kever rijdt heerlijk (de stoelen gaan inmiddels niet meer naar voren, begon op het moment dat er twee indianen achterin zaten die ik bij het Congresgebouw eruit wilde laten, haha), werk loopt (Lula heeft openlijk verkondigd dat indianen onder andere zorgen dat Brasil economisch niet genoeg groeit) en ik heb tickets voor Rio en Ilha Grande geboekt voor Kerst en Oud-Nieuw. Samen Walney, zijn nichtje en toevallig zijn er ook nog wat andere vrienden.
Heel goed vooruitzicht…. Zwijmel.

Zo, de beloofde update. Hoop ook van jullie weer te horen hoe het gaat met de inmiddels grijze dagen. Hierbij voor jullie allemaal wat warme mooie zonnestralen!
Ik hou het hierbij, zit heerlijk in mijn boek ‘Rooksignalen’, van Ineke Holtwijk, over een groep indianen in Brasil die pas sinds 1995 voor het eerst contact met blanken heeft. Als jullie meer over mijn werk willen weten, of beter, over waarom het onderwerp indianen zo ontzettend interessant blijft, een aanrader!

En voor wie ik niet meer spreek:
FELIZ NATAL E TUDO DE BOM PRA 2007!!
EEN GELUKKIG KERSTFEEST EN ALLE GOEDS VOOR 2007!!

  • 06 December 2006 - 09:57

    Susan:

    De tijd vliegt als je weer in NL bent, helaas hebben we elkaar niet gesproken. Mooie vooruitzichten oud en nieuw in Rio, altijd goed.

  • 06 December 2006 - 15:21

    André:

    Hoi Geertje, ik was heel benieuwd wat jij nou eigenlijk doet in Brasil. ziet er interessant uit hoor.
    Veel liefs van een aantrekkelijke motorrijder uit Amsterdam.

  • 06 December 2006 - 19:08

    Monique:

    Hier gaat alles zijn gangetje.. Heb je ook niet gesproken. Ik volg wel trouw je website. Blijft toch erg leuk om de levens van mensen zo te volgen...
    Goed uiteinde en begin....

  • 07 December 2006 - 10:07

    Willem:

    hey Geertje, goed om te horen hoe het gaat. weer een drukke tijd in nl gehad, dus!
    beste wensen voor 2007, happy New Year, en prettige vakantie!

  • 10 December 2006 - 21:19

    Sigrid:

    Tjee Geertje, wat zien je ouders, vooral je moeder, er nog ontzettend jong en mooi uit! Nu maar hopen dat dat in de familie zit hè?
    Jammer dat ik je niet gezien heb, ik hoorde van Karin dat jullie wel een date hebben gehad en dat het heel gezellig was.
    Ik kom je wel weer een keer tegen, wie weet in Brazil!!
    Fijne dagen en een heel gelukkig 2007!
    groetjes
    Sigrid

  • 12 December 2006 - 10:14

    Renate:

    Ha Geertje! Leuk om steeds je update te lezen! Klinkt nog steeds goed, jij daar in dat warme Brasil!
    Groet, Renate

  • 16 December 2006 - 21:30

    Inge:

    Dag Geert, grappig om de Heeswijkse kerk te zien. Daar ga ik morgenochtend toevallig heen. Haha. Ja, was weer leuk om je te zien. Was zowiezo een gezellig sceneweekend. Goede herinneringen!
    Enne, toemba toemba ... die houden we erin. Je weet nooit op welk volgend feestje het weer gezongen kan worden.
    Fijne kerst alvast en een goed begin van 07!
    Dikke zoen, Inge

  • 02 Januari 2007 - 09:50

    Hen - Ria.:

    Hallo Geerje.
    De beste wensen voor 2007. Heb je het goed gevierd in Rio.Ben beniewd waar je volgend jaar oud en nieuw vierd, zal het nederland of Brasil zijn. In ieder geval veel succes met de beslissing die je neemt. Groetjes van ons allemaal.

  • 10 Januari 2007 - 23:14

    Edwin ®:

    Zo ongemerkt weer uit je dagboek verdwijnen is niet netjes :p

    Tot lees op de meel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasília

CIMI

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2007

AFSCHEID…. EN SAUDADE

23 April 2007

JOOST, JUDITH EN JUREMA

02 Maart 2007

WERK

12 Januari 2007

CHAMPAGNE

05 December 2006

OOST WEST THUIS BEST…
Geertje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 128782

Voorgaande reizen:

01 Juli 2004 - 02 Juli 2007

CIMI

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Hotel con Corazon

Landen bezocht: