Zomaar een zondag in Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Geertje Pas - WaarBenJij.nu Zomaar een zondag in Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Geertje Pas - WaarBenJij.nu

Zomaar een zondag in Granada

Door: Geertje van der Pas

Blijf op de hoogte en volg Geertje

28 Mei 2012 | Nicaragua, Granada

Heerlijk uitgeslapen tot 8 uur. Normaal zijn we rond uurtje of 6 wel wakker en zijn we voor 8-en in het hotel.
Maar op zondag gaan we pas eind van de middag naar het hotel, want er is tussen 15u en 19.30u geen 'man man' aanwezig en dat kan eigenlijk niet. Het blijft toch Nicaragua...
Dus Joost is de 'man man' en ik ga mee in dit ritme.

Vanochtend dus uitgeslapen, lekker ontbijtje (de kaas die we uit NL hadden gekregen is helaas op, maar er is goede smeerkaas, pindakaas en Nutella; allemaal bovengemiddeld geprijsd, maar a la), kopje oploskoffie, NRC Week, zonnetje (altijd). Top dus.
Joost heeft daarna superdaad gedaan door het muskietennet toch maar op te hangen. Het regent tegenwoordig af en toe en dus meer muskieten. Al heeft Joost er meer last van dan ik.

Daarna op de fiets. Daar worden we zo blij van. Al is het niet zoals in NL. Het is beter opletten en er zijn niet zoveel routes beschikbaar. En het is behoorlijk warm (toch nog steeds boven de 30 graden).
We hebben de begraafplaats van Granada bezocht. Daar liggen veel ex-presidenten begraven en er staan behoorlijke grafhuizen van rijke Nica's.
Vervolgens langs een galerie (aardig) en toen naar het meer, waar een restaurant is met heerlijke visjes. Bedoeld voor de rijken overigens. Want er liggen ook allemaal dikke boten. Ander Nicaragua.

Afgelopen week was trouwens mijn Piñata-vuurdoop tijdens Moederdag (zie ook foto's Facebook - Hotel con Corazon). Een piñata is een figuur (kan iets voorstellen, hoeft niet), gemaakt van karton en versierd met crepepapier en in het centrum zit een hele doos met snoepjes. De piñata hangt aan een koord en iemand moet al dansend en geblinddoekt proberen met een stok tegen de piñata aan te slaan, net zolang tot de snoepjes eruit komen. Iemand anders trekt het koord omhoog, zodat het nog niet meevalt, en ik dus bijna het publiek op de kop tikte. Bij veel feestjes en verjaardagen wordt een piñata ingezet.
Erg grappig!

• 28 Mei 2012 - 05:47

Lizette:

Zo'n zondag hadden wij ook, bijna dan. Ons werk begint iets eerder, maar wat betreft ontbijt en de rest van de dag, dat was wel ongeveer hetzelfde. Zelfs het weer is heerlijk, dus... ook genoten. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt in dit verre land en dat je je draai gevonden lijkt te hebben. We hebben ook gekeken naar '3 op reis', maar dat wat ze uiteindelijk van 'jullie' hebben laten zien, was een beetje teleurstellend (kort en weinig info). Jammer. Blijf genieten en tot het volgende verslag.
    Groetjes,
    Lizette

• 28 Mei 2012 - 09:03

Marieke:

Zien we ineens toch een agressieve kant van Geertje?!

• 28 Mei 2012 - 15:37

Carla:

Gezellig vermaak. Het hele dorp /stad uitgelopen om jou te zien misslaan?
    Toch een beetje vrije zondag gehad dus. Gelukkig maar. Het ga jullie goed.
    Liefs Carla

• 28 Mei 2012 - 20:03

Walter:

hee Geertje,
    leuk om te lezen dat jullie al behoorlijk "ingeburgerd" zijn daar. Alsof jullie daar al jaren wonen...
    En ik lees ook veel plezier !
    groetjes !

• 29 Mei 2012 - 19:23

Pa En Ma Van Duin:

je blog weer eens gelezen. heel erg leuk. Een idee voor in Holland zo'n pinata. Groetjes uit Denekamp.